Annons:
Etikettallmän-planering-checklista
Läst 3602 ggr
[SarahOhrn]
2009-07-11 18:09

Idébok?

Ni som VERKLIGEN planerar ert bröllop med idébok o grejer, har ni hittat någon färdig idébok för just bröllop eller köper ni bara någon? Där ni samlar idéer, tygprover osv? :)

Annons:
Yarrow
2009-07-13 13:07
#1

Jag köpte en bok med blanka sidor. Jag köpte en ganska liten som redan är full, haha. Så det är dags att köpa en ny eftersom bröllopet inte inte är än på ett tag och det lär komma nya idér!

Jag har delat in den i två delar med, Sånt som är bestämt och bokat och sånt som bara är i idéstadiet.

Men det är en väldigt bra idé att ha en bok med sig alltid för man vet aldrig när man får en idé eller stöter på lite inspiration som man vill minnas.

Dessutom så Älskar alla mina vänner att bläddra i min idébok när vi träffas :)

Det jag använder är:

En skrivbok med blanka papper

En Svart penna

En Röd penna

Gem

[SarahOhrn]
2009-07-13 13:37
#2

Okej! :D Nä det kommer nog dröja 2 år tills vi gifter oss också, vi förlovar oss nu 24 augusti och gifter oss nog sommaren 2011 känns det som när vi pratat. Men jag tycker det är kul o kolla lite ändå så skulle va kul o ha en bok och skriva in lite idéer i även om det är ett bra tag kvar. :)

Yarrow
2009-07-13 14:02
#3

Ja, vi gifter oss om ett år men tiden fort :) Tiden har bara flygit iväg sen vi bestämde datum :)

[SarahOhrn]
2009-07-13 14:08
#4

Hehe, jag förstår det! Hur långt innan bestämde ni datum?

Känns lite dumt att börja planera nu men det är ju kul att kolla efter inspiration :D Det kommer jag nog kunna göra i två år, eller tre om det är så ;p Hehe!

Yarrow
2009-07-13 14:24
#5

1 ½ år innan bestämde vi. Det hade egentligen att göra med att vi ville ha en speciell lokal som alltid är bokad så när min fästman sa att han inte ville ha en lång förlovning så ringde jag dirket dit och bokade första lediga de hade. Haha.

Vi förlovade oss i april så här går det fort! :)

[SarahOhrn]
2009-07-13 14:50
#6

Hehe okej :D Va kul! Hur länge har ni varit tillsammans då?

Ja det är knivigt det där med lokal om man vill ha en speciell ;)

Annons:
Yarrow
2009-07-13 16:11
#7

Ja, det va massa krångel med lokalen. Det är en stor populär lokal på ett museum så det brukar vara utställningar och lite större tillställningar där, samt att de har stängt flera månader om året för underhåll. Lyckades ändå fixa en helg, mycket beroende på att jag jobbat där innan så nu släpper jag inte detta datumet så lätt :)

Vi har varit tillsammans i 4 år. 5 år när vi gifter oss.

[SarahOhrn]
2009-07-13 22:44
#8

Okej, vad skönt! :D

Karisannelie
2009-08-04 18:04
#9

hm, jag har inte skaffat mig ngn idébok för jag hittar all min inspiration online, och har istället bröllopsmappar, bland favortier och i mina dokument. :-)

Men nog kan jag tänka, speciellt nrä jag såg framför mig att bläddra i den med goda vänner, att det vore mysigt med en bok…

men då måste jag ju skriva ut all inspiration och det känns krångligt :-D

är nog för mkt ITbrutta. :-)

[SarahOhrn]
2009-08-04 21:00
#10

#9 Hehe jag har faktiskt också sparat en massa på datorn ;p I en bröllopsmapp. Men skulle va kul o ha en idebok till de man får tag på i den verkliga världen ;p

nyborjare08
2009-08-06 11:54
#11

Jag har nog idéboken mest i "huvudet" Glad När jag började planera köpte jag en massa bröllopsmagasin för inspiration och idéer och så hade jag förstås en mapp på datorn. Sen har jag en liten anteckningsbok där jag skriver ner saker jag kommer på. Men jag har inte heller hittat saker att samla på så jag har inte riktigt haft behovet av en stor bok. Och nu är det inte långt kvar till bröllopet (29 augusti) så det mesta är ju bestämt redan.

Edit: Joförresten, vi har ju faktiskt haft en "idélåda" hemma! En stor plastback där vi har haft allt från tidningar till stämplar, papper, band och pärlor.

 

 

Karisannelie
2009-08-06 17:25
#12

ja det har börjat samlas lite sådana saker i en låda hemma hos mig också.

Papper till inbjudningarna, spets som ska klistras på dem, stämplar och annat, ligger alla i en liten låda. Där finns även lite pynt till borden… så det blir nog en bröllopslåda iallafall… ;-)

Upp till toppen
Annons: