Annons:
Etikettpresenter
Läst 4404 ggr
Yarrow
6/5/09, 11:53 AM

till nån man knappt känner!

Jag blev ganska förvånad här om dagen när det damp ner en inbjudan till ett bröllop i vår brevlåda.

Det är min fästmans låtsaspappas dotter som ska gifta sig. Min fästman har träffat henne två gånger bara då hon bor och lever i norge. Vi tyckte först det va lite konstigt att vi va bjudna då vi knappt känner dem men min fästmans mamma och låtsaspappa vill väldigt gärna att vi följer med och hans släktingar ser oss som en del av familjen. Vilket i sig är väldigt trevligt, man är väl bara inte van :)

Men vad köper man i bröllopspresent till någon man knappt känner? de är registrerade men såklart i norge så det hjälper ju knappast. Jag är lite inne på upplevelserpresenter men  det är kanske lite väl dyrt till någon man ite känner? Vad ska man lägga på en present?

Klurigt, någon som har några förslag?

Annons:
Frida
6/5/09, 12:06 PM
#1

Börja med att sätta en budget så brukar det bli litte lättare att välja. En upplevelse behöver ju inte vara så dyrt heller om man väljer vin-/ost-/ölprovning eller liknande. Ungefär hur mycket kan ni tänka er att lägga ut för en present?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Yarrow
6/5/09, 5:39 PM
#2

#1 Budgeten spelar egentlgien inte så stor roll för vår del.

Men eftersom de bor i Norge så blir det lite svårt med upplevelsepresent. Tror inte de har lust att åka till Sverige för en champanjeprovning ^^ Finns säkert i norge med men norska är inte min grej.. :)

Frida
6/5/09, 5:52 PM
#3

Ne i och för sig. Det blir lite klurigare då. När du skriver registrerade, menar du då att de har registrerat en önskelista på olika ställen? Går det inte att titta på dessa och se ungefär vad det är de vill ha? Eller be någon i brudparets omgivning i Norge att köpa en present åt er för en viss summa?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Yarrow
6/6/09, 3:10 AM
#4

Ja, en registrerad önskelista på något ställe i norge. Försökte söka på nätet utan att lyckas. Typiskt ^^

Ska prata med hennes pappa men jag har en känsla av att han inte har någon aning heller :) Haha, män..

Men jag va och tittade på en vintage-första hjälpen låda. Tyckte den va lite fin plus att det är något som man alltid behöver. Fylla den med roliga plåster och grejer. Det är nog det personligaste man kan köpa till ett par som man inte känner ^^

FerretCrow
6/10/09, 6:39 PM
#5

#4 lite smått och gott som fina ljuslyktor. Min mamma gifte sig nu i maj och sa att hon ville absolute inte ha brödrostar och glas i massor. men dom fick 2 superfina glas som det var målat kinesiska tecken för kärlek och lycka och sedan deras initialer. det är ju lite annorlunda och personligt

Yarrow
6/10/09, 10:37 PM
#6

#5 nä det är ju det som man är rädd för. När man inte vet va de ha för personlig stil så blir det ju så himla mycket svårare.

Hittade idag ett ställe som säljer hemmagjord honong, oljor, saft osv med lite roliga och spännande smaker. Kan ju vara lite roligt att plocka ihop en korg mes sånt. Det kommer ju alltid till användning :)

Annons:
FerretCrow
6/10/09, 10:39 PM
#7

#6 jo men det låter ju kanon bra =)

Frida
6/11/09, 10:09 AM
#8

#6 Sånt är ju riktigt roligt att få, för det är inte alltid man unnar sig att köpa sådant själv.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Yarrow
6/11/09, 11:26 AM
#9

#8 jag hade också tyckt det hade varit roligt att få. Speciellt när man inte ens kommer från samma land :)

Hoppas att de köper lite roliga saker från norge till oss när vi gifter oss ^^

Betiz
6/16/09, 12:07 PM
#10

tycker bröllops presenter är klurigt, hoppas du hittar något bra =) det är ju absolut mycket svårare att köpa till någon man inte känner

your3dprint
11/21/11, 9:55 PM
#11

VÅr nya produkt är blir väldigt personlig. Se www.your3dprint.se

Upp till toppen
Annons: