Annons:
Etikettsmycken-accessoarer
Läst 2601 ggr
zaarahs
6/5/09, 3:38 PM

silverring

har hittat en ring jag gillar jätte mycke men den ä i silver kan man ha det som vigsel ring..

Annons:
BlackWingedAngel
6/6/09, 2:33 PM
#1

Självklart kan man det! Det jag säger nu är något, som skulle passa flera av de frågorna som finns här inne:

Det finns traditioner och det finns folk som har åsikter, men vare sig det gäller ringar, klänningar, blommor, antal gäster eller något annat av det man väljer själv, så är det just det ni ska göra; Välja själv! Det är brudparets dag och den ska vara som brudparet vill ha den.

Däremot, om det är så att DU SJÄLV hellre hade velat ha ringen i guld av något slag, så kan du ju konkta en guldsmed och be dem göra dig en sådan ring, men det är ju helt upp till DIG!

menhir
6/7/09, 2:14 PM
#2

Silver är inte så bra ringmaterial, det blir missfärgat förhållandevis snabbt.

Varför inte välja titan istället, det är visserligen lite gråare men lätt och tåligt? Jag har en titanring från titanringar.com som jag gillar väldigt mycket.

Eller välj ringar i stål, det är tåligare än silver och väldigt billigt..

BlackWingedAngel
6/7/09, 4:39 PM
#3

#2 Om den ringen hon vill ha finns i silver, så kanske det är lättast ekonomiskt att köpa den? Som jag skrev innan så kan man naturligtvis låta göra en likdan i ett annat material om man själv bryr sig om vilket, men det finns ju inga regler för vad man "måste" ha.

Jag vet folk som tycker en del av charmen med silver är just hur materialet beter sig.

Man kan naturligtvis diskutera för- eller nackdelar med olika material, men eftersom frågan var om man KAN ha vigselringen i silver, och då är svaret självklart "Ja, man kan ha precis vad man vill." Sedan får ju personen själv avgöra om hon verkligen VILL ha den i silver eller om hon bara vill ha själva designen.

AlbaStiffler
6/7/09, 7:41 PM
#4

Vitt guld ser ju ut som silver med… såna har vi.

menhir
6/7/09, 8:38 PM
#5

BlackWinge - självklart KAN man ha silver, liksom man kan ha en ring gjord av lera om man vill, ringpolisen lär inte komma och rycka den av fingret :-)

Silver är dock knappast det optimala materialet att tillverka just ringar av eftersom de är utsatta för mer slitage än tex örhängen, därav mitt resonemang och förslag på andra, tåligare material.

Jag tolkade "kan" som "är det lämpligt" och då tycker jag det finns bättre material. Om "kan" tolkas som "får man ha" är svaret givetvis att det får man, man får använda vilket ringmaterial man vill och man kan även skippa ring helt om man vill det.

BlackWingedAngel
6/8/09, 1:42 AM
#6

#4 Att låta göra en likadan ring i vitguld som den hon hittat i silver blir ju väldigt mycket dyrare.

#5 Nu tycker jag i och för sig inte att lera och silver är det minsta jämförbart. Silver är trots allt en metall som man gör ringar i. Jag har haft silverringar som jag använt dygnet runt i flera år och visst mörknar de lite men det kan faktiskt rent av vara snyggt på vissa smycken. Jag menade mest att om hon nu gillar silver och materialets egenskaper så är det ju hennes val.

Annons:
Upp till toppen
Annons: