Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1880 ggr
Mitralis
5/4/09, 9:07 PM

Priser ringar

Vad är det minsta du kan tänka dej att betala för en ring?



Annons:
Mitralis
5/4/09, 9:33 PM
#1

Jag har lite bekymmer med priset på ringar.

Jag är arbetslös och har varit det i 1,6 år och min pojkvänn pluggar så vi har inga pengar, men jag vill ändå överraska min pojkvänn med en förlovningsring.

Har hittat ringar som vi har råd med och jag tycker att dom är fina.
Vi har tittat på liknande som är i vitt och rött guld som kostat ca 4000kr.
Dom som jag har råd med nu är i silver och guld och kostar 598 kr ord pris 698 Kr. Jag vet att det är väldigt billigt och det är just därför jag har råd med dem.

Jag har hört många nedlåtande kommentarer om billiga ringar så nu vet jag inte om jag vågar köpa dom här. Har en kompis som tycker att allt under 5000kr bara är "smäck".

Tänkte att jag skulle överraska med en helikoptertur och ring så det kommer att bli mycket pengar ändå.
Eller ska jag lägga alla pengarna på ringarna istället?
Men jag tycker att det vore fint att göra någonting speciellt när vi förlovar oss istället för att bara gå på restaurang, äta mat, efterätt och sedan sätta på ringarna.

Sedan har jag lite bekymmer hur vi ska göra med förlovningsringarna när vi gifter oss så jag har en till undersökning om det.

Det kan ju ta ett tag innan vi gifter oss och då kanske det blir svårt att hitta ringar som passar med förlovningsringarna. Sedan så kanske man inte vill ha en "billig" ring när vi har fått det bättre ställt. Men den billiga ringen är ju fortfarande ett tecken på vår kärlek.

Har ni några tankar?



Niini
5/4/09, 10:15 PM
#2

Priset spelar väl ingen roll? Våra kostade 69€ resp. 99€. Kommer satsa mer på vigselringarna istället som kommer vara egen design :)

Frida
5/4/09, 11:56 PM
#3

Vi köpte våra på Guldfynd och igår hittade jag exakt samma ringar för halva priset på vigselbutiken.se så du kan ju ta en titt där innan du bestämmer dig. Jag tycker dock att det ändå känns bra med den service vi fick på Guldfynd och dessutom slapp vänta på storleksprover och sånt där. Som den halva smålänning jag är kändes det ju lite surt på priset men hon i butiken var så gullig och hjälpsam så det var värt det nästan bara därför att.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

AlbaStiffler
5/5/09, 10:24 PM
#4

Tror att våra vigselringar och förlovningsringar som vi lät tillverka hos gulsmed *(och som väger en hel del, därav är stor del guldpris med), kostade runt 24 000 för dessa 4 ringar (en diamant med). Är mycket nöjd med dem.

menhir
6/4/09, 6:52 PM
#5

Jag har en bred ring i titan från titanringar.com, utan text tror jag den kostar ca 1000 kr och med makens namn stämplat på utsidan + frakt blev det under 2000kr.

Titan passar mig som inte är så förtjust i rött guld. Titan är lätt, billigt och lite "roligare" material än guld.

Det finns stålringar också men det tycker jag personligen känns billigare.

[SarahOhrn]
6/4/09, 9:43 PM
#6

#1 Alltså, jag tror att dom för 600 kr ungefär är ganska dålig kvalitet, kan nog lätt gå av och sådär. Och jag skulle ju hellre göra nåt billigare än en helikoptertur oh lägga mer på ringarna som man ska ha resten av livet.. :)

Jag väntar med förlovning tills jag kan lägga 2000-3000/ring. Känns som att det är rimligt och någorlunda kvalitet. 5000 va väl att överdriva dock ! :) Finsn säkert bra med lägre priser än det..

Annons:
Upp till toppen
Annons: