Annons:
Etikettmöhippa-svensexa
Läst 4779 ggr
Theon
5/4/09, 4:10 PM

Möhippa

Hej hej =)

Min sambos syster ska gifta sig i juni.

Nu ska vi planera möhippa, men vi kommer ju inte på något! Har ni några tips på vad man kan hitta på för kul?

Annons:
ElisabethA
5/5/09, 10:17 AM
#1

Jag hittade tips här http://www.hittaaktivitet.se/Default.aspx Det beror ju lite på vad man letar efter :)

Theon
5/5/09, 11:56 AM
#2

Tack så mycket :) Ska kika igenom det.

Mitralis
5/6/09, 11:45 AM
#3

Det finns jättebra tips på Humor i fokus

Boda Borg, Takvandring och Testamentet borde ligga ganska bra till geografiskt.

Ni har ju även Spa på södra berget

Andra aktiviteter på Södra berget

Lycka till!



Betiz
5/6/09, 10:03 PM
#4

hej

min kompis ska gifta sig i augusti, och detta är vad jag kom på att göra: flyga luftballong och dricka lite champagne och fika lite. Där efter blir det middag och spa och sedan ute gång med roliga kläder.

Hoppas det kanske var något som lockade :P

Annars om man har en våghals, kan man ju överraska med ett bungyjump hopp,

annat: modell för en dag. När min sysslings mamma skulle gifta sig, klädde de ut henne riktigt gräsligt och hängde en hals runt halsen där det stod : " känn på musen 10kr" och så när någon sa ja, drog hon upp kjolen och där hängde det en leksaks råtta. det roliga är att hon faktiskt fick ihop 2000kr!'

Bronsis
5/8/09, 2:48 AM
#5

Syrran ska gifta sig i sommar. Jag hittade en sida där man kan skapa väldigt unika presenter…. www.picopix.se . Blev så glad att jag ville bara säga det. Lycka till"

idalotta
5/14/09, 1:31 PM
#6

en rolig grej att göra är att bruden får på möhippan måla en tavla med allt hon förknippar & tänker på ang sin blivande man :) man får prata med dom som ska ha svensexa eftersom tanken är att mannen gör samma sak & sedan visas de upp på bröllopet  ;)) gjorde det när min kusin gifte sig, välldigt uppskattat =) något dom har kvar sen efteråt..

Ida

Medarbetare på Florist

Annons:
Illercafe
6/8/09, 11:56 AM
#7

Jag fick gå i klippa tvättråd från kalsonger,  mina kära kompisar tyckte att det var dax att lära mig tvätta kalsonger. På Bröllopet hade dom satt ihop ett fotoalbum med foton och tvättråden.

jensan82
2/23/10, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag måste bara dela med mig av vår möhippa som vi anordnade för min syster under sensommaren -09.

Vi startade dagen med att kidnappa henne, sätta på henne en ögonbindel och ta oss till Centralbadet (www.centralbadet.se)

Väl där så åt vi en riktigt god champagnefrukost, det var bara jag och hennes 4 närmsta vänner som var med än så länge. (tror att hon kände lite besvikelse över att inte fler personer skulle delta i hennes möhippa, men hon visste inte vad som väntade ;o)

Efter en härlig frukost och 2 timmars tjejsnack drog vi till Humlegården, där väntade ett aktivitetsbolag (www.stadsuppdraget.se) som hade ställt upp en stor eventstation med förfriskningar, vin, cider mm.. Här anslöt också de resterande 10 personerna som skulle vara med på Möhippan. Detta vart förstås en väldigt trevlig surprise för min syster!

När alla anslutit delade instruktörerna från Stadsuppdraget upp oss i 3 olika lag, varje lag fick en väska som innehöll Digitalkamera, Walkie-Talkies, Kartor och en jättebunt med numrerade kuvert som innehöll alla dessa uppdrag som vi skulle utföra på olika platser inne i stan. Starten gick och vi hade nu 75 minuter på oss att utföra så många uppdrag som möjligt för att få ihop poäng. Under hela aktiviteten så hade vi kontakt med de andra lagen samt instruktörerna via våra radioapparater, där tjivades det en hel del mellan lagen, nån berättade en gammal sexstory om bruden osv.Skrattande

Dessutom så ropade instruktörerna ut Bonusuppdrag då och då som gav exta mkt poäng om man lyckades med dessa..
Alla uppdrag gjordes med glimten i ögat och bidrog till mycket skratt i de olika lagen.

Vid återsamlingen hade eventpersonalen förberett med ett var sitt glas mousserande till samtliga "törstiga" återvändande deltagare..

Prisutdelning hölls i samband med att ett bildspel visades på en skärm i bakgrunden där man såg alla bilder som de olika lagen tagit, priser delades ut för mest poäng, dagens våghals mm.. Sammanfattat så var det en väldigt rolig aktivitet som verkligen passade för en möhippa då det var lite crazy och mycket humor!

Efter detta var aktiviteten slut och vi tackade för oss för att fortsätta vidare hem till en av tjejerna, här väntade mat från en cateringfirma (www.carotte.se) Supergod mat gjord enbart på ekologiska råvaror.

Lunchen följdes av en hel del vindrickande och tjejsnack på balkongen för att sedan dra vidare hela gänget ut på stan.

Vi valde att börja på EAST där några senare åt middag också.. De flesta av oss hade dock fått i oss så mycket bubbel att magen var helt full :)

Efter EAST drog vi vidare till Grodan, här dracks det HOTSHOT för hela slanten och när vi hade tömt baren på Galliano gick vi till Solidaritet där vi körde All in för resten av kvällen!!

Avslutningsvis kan jag säga att syrran var supernöjd och fällde en tår morgonen efter när hon tackade oss alla för världens bästa möhippa!! :) 

(bifogar en bild från ett av våra uppdrag på Stadsuppdraget där vi skulle hitta en fontän och posera med ett ben i vattnet och det andra i luften, syrran längs till vänster)

Kram

Sarah2010
3/29/10, 6:56 PM
#9

Haha, skrev precis detta i en annan tråd… Kopierar och klistrar in:)

Ni kan ju lösa en mordgåta! Riktigt kul tydligen! Har inte inte varit på en själv, men fick tips från några kompisar som hade en mordgåta på sin möhippa. Jag bokade in en 5 maj för ca 12 personer.

Vet inte om vi ska ha mordgåtan till middagen på kvällen eller tidigare på dagen ännu. Får se hur det blir. Är väldigt förväntansfull iaf!

Här är adressen till deras sida. www.mordgatan.se - Mordgåtan.

Vi kör på kändistemat:)

Kram Sarah

Upp till toppen
Annons: