Annons:
Etikettsmycken-accessoarer
Läst 5912 ggr
[SarahOhrn]
5/12/09, 12:46 AM

Gravyr på utsidan?

Jag tänkte bara fråga om någon vet om det är möjligt, om man köper vanliga släta guldförlovningsringar att gravera in en textrad på utsidan och datum o namn på insidan?? :)

Annons:
BlackWingedAngel
5/13/09, 2:27 PM
#1

Det enda som skulle kunna göra det omöjligt är om ringarna är för tunna, skulle jag tro.

På vissa ställen frågar de ju tom om man ska text på utsidan..

[SarahOhrn]
5/13/09, 3:04 PM
#2

Aha okej :) Vad bra.. För det låter ju lite roligare än att köpa en mönstrad ring också, köpa vanliga guld o fin gravyrtext på i stället :D

Är det nån som vet UNGEFÄR vad det brukar kosta att gravera? Per bokstav eller hur dom tar betalt.. På guldfynd o sånt där..

Niini
5/13/09, 3:59 PM
#3

#2 Här i finland är gravyren gratis om man gör den i samband med köpte :)

BlackWingedAngel
5/13/09, 4:54 PM
#4

#3 Så är det väl på de flesta ställen i Sverige också, men det kan säkert tillkomma någon kostnad om man ska ha gravyr på en båda sidorna.

Frida
5/13/09, 5:08 PM
#5

#2 Vi fick betala 98kr per ring när vi graverade våra ringar (Guldfynd) och då var det oavsett hur mycket eller lite man skrev, gravera en symbol kostade 45kr extra.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[SarahOhrn]
5/13/09, 5:28 PM
#6

Aha okej :)

Annons:
EmmaG
5/14/09, 1:22 PM
#7

Vi fick betala en "startavgift" för att ställa ställa in maskinen, typ 40 kr tror jag, och sen 4kr per tecken

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[SarahOhrn]
5/14/09, 1:44 PM
#8

Oj okej, då blir det j uen del för en hel rad text :O
Ja ja vi får väl kika på det, Johan är så anti ändå men hoppas han ändrar sig nån gång. :(

Yarrow
5/15/09, 2:02 PM
#9

Vi har gravyr på utsidan av våra ringar. På min ring står min fästmans namn och vise versa. Det gav plats till ett lite längre citat inuti ringen.

Det är jättefint verkligen men risken är att man tröttnar på det i längden. Dessutom så samlas det lätt smuts i gravyren. Vi körde på det ändå eftersom vi har en sån kort förlovning och ändå ska göra om ringarna sen.

Vi har fått jättemycket komplimanger för våra ringa i alla fall.

Dessutom finns det ju jättemycket olika typsnitt för att göra gravyren så personlig som möjlig också :)

[SarahOhrn]
5/15/09, 4:27 PM
#10

Ja det är väl det med smutsen då men det går väl o göra rent. Kommer ändå bli trist o bara ha en vanlig slät guldring då kan vi lika gärna gravera in det textcitatet på utsidan o namn o datum på insidan. :) Tror det kan bli snyggt..

Åsa
5/17/09, 6:30 PM
#11

Vi ville ha text utanpå våra ringar, men blev avrådda från det av guldsmeden som gjorde våra ringar. Han sa att han kunde göra det, men att han inte ville. Detta pga att ringarna nöts och rispas på utsidan så att texten blir ful. Han hade gjort det förut åt par som insisterat men de hade efter att ha haft det, senare förstått vad han menade och hållit med honom. Så vi valde att inte ha det. Nu pratade vi bara om handgravyr-text. Jag vet dock inte om det blir detsamma med maskingravyr-text.

Åsa

[SarahOhrn]
5/17/09, 7:53 PM
#12

Okej.. Jag får kolla upp det då! Hade varit snyggt annars :/ Och jag vill ju få med både en text o namn o datum o de får inte plats i skulle ja tro…

Niini
5/17/09, 8:14 PM
#13

#12 Men varför tar ni inte nåt annat än vanliag släta då? Finns ju hur många mönster som helst att välja på gällande förlovningsringar :)

Annons:
[SarahOhrn]
5/17/09, 8:37 PM
#14

Ja jag vet men jag vill ju just ha en text det är det.. :)

Niini
5/17/09, 8:44 PM
#15

#14 Ah, okej. men har inte Efva Attling text på nån av sina ringar som hon designat? Är förståss inte en egen text då.. Men jag tycker jag sett nån där det står kärlek eller något liknande..

[SarahOhrn]
5/17/09, 8:58 PM
#16

Okej.. Kanske.. Men jag har några texter jag vill ha nämligen : ) Får kolla up pdet..

JohannaMax
5/23/09, 5:57 PM
#17

Det finns en kollektion som heter My Word (tror jag) de graverar på utsidan och gör den djupare än vanliga gravyrer, man kan få de i färg med. Jag ska beställa sån silverring med barnens namn på, jag bara väntar på att nummer två ska titta ut så jag vet vad det ska stå!Skrattande

Jag har länk samt broschyr hemma så jag kan kolla upp det och återkomma. Risk finns att jag måste påminnas…Skäms

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[SarahOhrn]
5/23/09, 7:56 PM
#18

Hehe, det vore jättesnällt me en länk!=)

JohannaMax
5/23/09, 9:35 PM
#19

www.guldbolaget.se

Gå in på My Word

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
5/23/09, 9:37 PM
#20

Jag ska beställa en sån silverring som är andra raden uppifrån, längst till höger som det står NELLIE på fast jag vill ju då ha dottern och den snart anländande filurens namn på!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
[SarahOhrn]
5/23/09, 9:41 PM
#21

Okej tack :D Ska kika!

Upp till toppen
Annons: