Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1888 ggr
murderdolls
2009-04-22 10:55

Ringar

Jag och min pojkvän planerar att gifta oss snart, men vi är lite kluvna när det kommer till ringar. Ska man köpa nya ringar, ska man gravera om förlovningsringarna med datum eller hur ska man göra. Det känns ju helt idiotiskt att köpa en ring bara till mig Förvånad så som endel göra (bara till bruden alltså). Kan man köpa ringar till både brudgum och brud. Känns lite tråkigt att göra om datumet i våra förlovningsringar och att skriva i ett datum till känns lite virrigt och det blir trångt i ringarna.

Så, hur har ni gjort? Hur tänker ni göra?

Annons:
chokladfudge
2009-04-22 13:28
#1

Det går alldeles utmärkt att köpa en vigselring till bruden och en till brudgummen.

Jag och min make gjorde så för jag anser att mannen är i minst lika stort behov att bli påmind av att vara älskad som vad kvinnan är Efter vigseln så fick jag kommentarer att det var vackert att båda två fick ringar. Med två ringar så visar man att båda makarna är lika mycket värda som individer, med en ring så visar man att mannen har en dominans gentemot kvinnan eftersom man anser att bara hon behöver bli påmind om och visa utåt att de är gifta.

I tillexempel Lettland så hör det till att båda får ringar, en god vän till mig hade knappt hörttalas om att man kunde ge enbart bruden en ring förrns hon planerade giftemål med en svenk man.

Niini
2009-04-22 21:54
#2

Jag kommer ha en ring till, sen har vi inte riktigt funderat klart med hur sambon ska göra, antingen graverar han in ett till datum eller så köper även han en till ring. Idag finns så många varianter så man kan nog göra precis som man själv tycker :)

AlbaStiffler
2009-04-26 17:43
#3

Min man har två ringar, liksom jag har. Vi har låtit tillverka våra ringar unika till oss hos en guldsmed, så de båda hör ihop. Min mans ringar är dessutom ihopetsade så de känns som en men ser ut som två, för att de ska vara mer praktiska att använda när man jobbar.

Våra ringar finns i någon tråd här någon stans, om du söker lite. Kanske heter tråden "våra ringar", minns inte. men jag skrev den för typ ett år sedan.

Ringarna gjordes av http://www.vigselring.se/ och påminner väldigt mycket om ringen på förstasidan, med vitt och rött guld och en diamant som fäster ihop ringarna. Men vi designade en egen variant. min mans ringar ser likadana ut som mina fast utan diamanten.

Quiila
2009-05-03 14:06
#4

Jag och min sambo ska inte gifta oss än på ett bra tag, men den dagen vi gör det så kommer båda få varsinn ny ring

~Quila Roze~

Upp till toppen
Annons: