Annons:
Etikettsmycken-accessoarer
Läst 2699 ggr
Letarinna
2/19/09, 4:14 PM

Säg vad ni tycker...

…om detta. Jag är änka sedan ett par år tillbaka. I det äktenskapet som inte varade mer än några månader innn han avled så hade jag en ring med diamanter som jag älskade. Nu ska jag gifta mig igen i sommar och funderar på att återanvända diamanterna och kanske guldet också. Både mina ringar och min fd makes blir en tung hög med guld. Är det oseriöst och vulgärt eller är det jag som är kallsinning och inte tycker att minnet av honom sitter i ringen. Jag vet inte? För det otur med sig tror ni?

Annons:
AlbaStiffler
2/19/09, 6:58 PM
#1

Gör det som känns rätt för dig. Kanske bör du fråga din nya man vad han tycker, han kanske tycker det känns lite olustigt. Annars tycker jag det var rätt fint, en fin gest. Men frågan är om du vill tänka på din förra man när du ser din ring eller på din nuvarande, beror såklart lite på vilka assosiationer du själv gör.

Beklagar din mans bortgång men skönt att du kunnat gå vidare och funnit kärleken igen. Det är inte lätt kan jag tro.

JohannaMax
2/20/09, 4:42 PM
#2

Jag skulle personligen inte vilja använda mig av de gamla ringarna.

Tror jag har hört nått om otur men är inte helt 100 på det, googla så kanske du hittar nått om det.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

silvery
2/20/09, 4:56 PM
#3

om man inte tror att det betyder otur så gör det inte det =) men som #1 sa, prata med din nya man och se om han accepterar det… och vill du använda den och inte får dåligt samvete, gör det =)

Letarinna
2/23/09, 5:36 PM
#4

Jag har pratat med min blivande om detta och han säger att det inte gör honom nåt utan snarare så vill han växla in sina gamla ringar också så…mest rädd för otur!

Jenynna
3/1/09, 4:56 AM
#5

Otur kommer till den som letar efter den. Använd du dina gamla ringar om du känner för det. Du kan ju t.o.m. piffa upp dem också.

Jennifersthlm
3/4/09, 11:22 AM
#6

men visst, smälta ner alla gamla minnen och bygga en ny framtid på dem =) varför inte! Helt klart att ni ska göra det som känns rätt…

Ps, Lyckönskningar ..

Annons:
Dojdan
3/4/09, 10:26 PM
#7

Om det varit en skiljsmässa så hade jag sagt absolut nej. Men nu tycker jag absolut att du kan göra det. Han var din man och han gick bort. Men han kommer ju fortfarande alltid vara en del av dig.


ElisabethA
3/10/09, 2:17 PM
#8

Säger som #7 förutsatt att din nuvarande tycker det är okej.

Letarinna
3/18/09, 11:28 AM
#9

Tack för alla svar. Jag gör det! Men jag tänker sälja guldet och använda pengarna till ny ring. Diamanterna tar jag ur och sätter i den nya. Jag tror att det inte ska bli otur av det faktisk. Bra så ni vet….vi gifter oss den 13 juni! Cool

h00jff
3/24/09, 1:39 PM
#10

Lycka till! Jag tycker att du gör ett riktigt val! Diamanterna i min ring kommer från mammas vigselring, hon kunde själv inte ha ringen och har fått en ny vigselring av pappa så jag tyckte att det var kul att återanvända diamanterna. Guldet i mammas gamla ring gick inte att använda i den nya ringen, men värdet av guldet fick vi såklart tillgodo när vi tillverkade den nya ringen!

Hoppfull
3/26/09, 12:45 PM
#11

När vi skulle skaffa våra ringar så lämnade vi in våra gamla vigselringar båda två. Man återanvänder inte guldet på det sättet vid sådana tillfällen sa guldsmeden utan guldet går till återanvändning och istället får man betalt för det gamla guldet via avdrag på de nya ringarna. Så man kan med gott samvete återanvända gamla vigselringar utan att fundera på just den saken.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Letarinna
3/26/09, 3:34 PM
#12

Låter bra. Jag vill bara ha mina diamanter eller byts dom också eller?! Glad

Hoppfull
3/26/09, 3:36 PM
#13

Det bestämmer du förstås helt själv :) Du är kunden och köper ett jobb, guldsmeden gör (förhoppningsvis) som du säger, du betalar ju Flört Mina diamanter som inte skulle användas till de nya ringarna fick jag i en liten påse med mig hem.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Seastar
4/9/09, 12:15 AM
#14

Lyssna till vad hjärtat och magen säger, inte vad som något sagt för med sig otur eller vad som är lämpligt. Alla har vi olika tro och värderingar. Tror du och vill du och din blivande så blir det bra!!!

Lycka till!!

Upp till toppen
Annons: