Annons:
Etikettfilm-foto
Läst 3119 ggr
Robert
9/2/08, 8:03 AM

Journalistisk stil på bröllopsbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tanke med fotojournalistisk stil är att jag inte finns och brudparet ska agera i bilderna såsom om jag inte fanns på plats. Men jag guidar paret så att det blir lite "effekt" på deras poser, som här.

Vad är dina tankar om hur bröllopsbilder ska se ut?

Hälsningar

Robert Hammar

Annons:
AlbaStiffler
9/2/08, 10:09 AM
#1

Jag tycker bilderna ska avspegla personerna i fråga, dvs inte göra alltför konstriga poser. Som en vacker bild är detta foto jättevackert, men som MITT bröllopsfoto skulle jag nästan säga att det är lite för konstlat. Ja menar, vad tittar de på? Om de inte är fågelskådare så kommer alla andra undra samma sak… hahaha…

Solaika
9/3/08, 10:42 PM
#2

Håller helt och fullt med #1 faktiskt. Det ser mest märkligt ut.. definitivt inte avslappnat iaf.

Jag skulle hellre se en pose där han håller om henne o de ser varandra djuupt i ögonen eller nåt sånt. Bröllopsfoton tycker jag gärna får vara lite, nästan fånigt romantiska :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

HannaM
9/4/08, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi ställde upp oss utanför kyrkan för släktens skull så dom kunde få nån bild om dom ville.. när vi skulle välja bild till våra tackkort och bild som jag vill sätta upp hemma blev det en bild som jag inte ens vet om att den togs (journalistiskt värre=))

Niini
9/4/08, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Håller med föregående talare, sliskigt romantiska bilder ska det vara ;) En av de jag gillar skarpt från vår förlovningsfotografering är denna.

Niini
9/4/08, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Eller denna. Riktigt osar kärlek i luften enligt mig <3

Niklas
9/7/08, 1:34 AM
#6

#0: Jag gillar idén, men bilden i exemplet ser väldigt uppställd ut i mina ögon. Om det vore jag på bilden hade mina ögon varit riktade mot min fru, inte mot månen.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Robert
9/7/08, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Innan själva bröllopet träffade jag paret i Slottsparken, och tog några bilder, bla bifobat. Fler bilder på min blogg, se inlägg.

Hälsningar

Robert

Robert
9/11/08, 8:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En till bild från bröllopet och flera bilder finns nu upplagda på min blogg.

Hälsningar

Robert

Solaika
9/12/08, 4:43 PM
#9

Denna var helt klart bäst hittills. Ska titta in på resten av bilderna senare.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Robert
9/14/08, 4:58 PM
virkmaja
9/16/08, 4:24 PM
#11

kan tänka mig en bröllopsbild som din sista, robert, där paret skrattar, just för att jag och min blivande karl har så jäkla roligt ihop! vi är inne på att ha lite annorlunda bröllopsbilder, faktiskt, alltid roligt att ha som minne… sen så blir det en vanlig traditionell bild som ska till tidningen med mera…

Upp till toppen
Annons: