Annons:
Etikettrelationer
Läst 5705 ggr
CarolineJ
7/2/08, 2:51 AM

Hur lång tid?

Hur långt tid in i förhållandet tog det innan ni bestämde er för att gå vidare, antingen med förlovning eller giftemål?

Annons:
CarolineJ
7/2/08, 2:54 AM
#1

Jag och Johannes förlovade oss redan efter 6 månader men vi klargjorde att vi inte ville gifta oss förrän vi var färdigutbildade.

fotokrafs
7/2/08, 3:33 AM
#2

jag och maken bestämde datum för giftemål redan innan vi var ihop..

vi hade bara träffats en eller två gånger innan och vi pratade i telefon.. då jag typ helt plötsligt sa "vi kan ju gifta oss om två år" .. så så fick det bli och den 31 juli 2007 blev vi makar.  :D

Förlovade oss gjord vi knappt ett år innan giftemålet, för att visa andra att vi menade allvar kanske.. plus att det är gulligt att ha en ring med makens namn mm… *S*.

AlbaStiffler
7/2/08, 10:36 AM
#3

Vi förlovade oss efter vi vart ihop ett år… men under det året hade vi iofs redan hunnit bo ihop nästan ett år och var i full färd med att bygga hus. Så på mogenhetsstadiet hade vi kommit rätt långt. Gifte oss gjorde vi när vi vart förlovade 2,5 år… mest pga att ekonimin för bröllopet inte gick ihop med själva husbygget. Nu är nästa fas på g, bäbben i magen som växer! :-) Tänk vad det kan vara kul att leka Svensson ibland! ;-)

#2> hehe, kul historia!

Hoppfull
7/3/08, 10:57 AM
#4

Vi blev med barn ganska snabbt, efter ett drygt år, och då friade jag :) Det är över åtta år sedan, men nu ska vi gifta oss… nästa torsdag på vår tio-års dag. I all enkelhet utan kyrka, gäster och bjudning. Bestämde oss i måndags förra veckan… blir super för oss :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Johanna
7/3/08, 2:01 PM
#5

vi förlovade oss 6mån efter vi träffades… nu har vi varit förlovade i 1år (29/6) o ska snart gifta oss

KickanLilja
7/5/08, 12:48 PM
#6

Vi förlovar oss på onsdag, på vår 2-års dag,. Vi bstämde oss först för att gifta oss på vår 5årsdag (mest för att det var en lördag, det hade lika gärna kunnat vara vår 3årsdag) och kom då på att vi kan förlova oss redan i år så idag ska vi hämta ringarna

Annons:
Tina-A
7/5/08, 2:08 PM
#7

Vi har varit ihop i 5 år och har precis börjat prata om förlovning.
Vi tycker båda två att om man ska vara tillsammans hela livet kan man lika gärna vänta några år till innan man förlovar sig, så därför har vi väntat lite.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

CarolineJ
7/5/08, 5:10 PM
#8

#6 Grattis!

jennyfrost
7/5/08, 6:13 PM
#9

vi förlovade oss efter nästan 2 år och planerar nu för vårt bröllop till våren-09

har varit ihop i 3 år nu och har en son på 4 mån..

Saaba
7/6/08, 12:53 AM
#10

Vi förlovade oss efter 4 månader och 5 månader efter det blev det präst

lotta83
7/9/08, 12:08 PM
#11

vi hade varit tillsammans i 2 år sen förlovade vi oss. sen hade vi planerat i 4 år att gifta oss men det var alltid någon annan i släkten som han före, så då fick vi vänta.

Santhe
7/13/08, 1:37 PM
#12

Vi förlovade oss på vår 3års dag och gifte oss på vår 4års dag.

didis
7/13/08, 2:52 PM
#13

Vi förlovade oss efter kanske 1 år men sedan kom barn och studier och tiden gick… så i mars 2009 på vår 20-årsdag gifter vi oss!

Annons:
Pyrola
7/29/08, 2:46 PM
#14

Vi förlovade oss på vår treårsdag. Det var inte planerat, men det är ju praktiskt, färre datum att hålla reda på.

Keraleij
8/2/08, 12:10 AM
#15

Vi gifter oss den 30 augusti, det är så nära 5 års jubileet av vår första träff s(31 aug) om vi kunde komma om vi ville ha bröllop en lördag.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Niini
8/6/08, 10:26 PM
#16

Redan efter 6 månader började vi diskutera om vi skulle förlova oss på 1-årsdagen, men det tyckte sambon var för tidigt. Så efter 1½ år förlovade vi oss, var 2 år sedan i maj :)

Gifter oss gör vi så snart vi har råd med bröllopet vi vill ha *längtar*

AusaBausa
8/9/08, 12:05 AM
#17

Vi förlovade oss när vi varit tillsammans i 1 år. Sen tog det längre tid o gifta sig och ngr barn senare…gifte oss 9 år efter att vi träffats!

chokladfudge
3/8/09, 6:27 PM
#18

Vi förlovade oss efter tre år och gifte oss 1½år senare.

Quiila
3/12/09, 2:39 PM
#19

Vi har ju varit ihop i två omgångar, men när vi förlovade oss hade vi varit ihop i 15 månader (+ 2 år sen innan).

~Quila Roze~

FrokenLindgren
3/13/09, 8:32 AM
#20

Vi förlovade oss på vår 5½ års dag och har i nuläget varit tillsammans i 7 år. Gifter oss troligen inom ett eller två år.

Annons:
Karisannelie
3/13/09, 4:39 PM
#21

Vi fölovade oss i samband med en Thailandsresa. På julafton 2006 på en stenpir i havet utanför Hua Hin. Då hade vi varit tillsammans 1 år o 4 månader. Vi har pratat ett tag om att gifta oss nu, men sen kom en liten bebis emellan så ekonomin tillåter inte några utsvävningar då en av oss är hemma… men nästa år kanske :-D

Niini
3/15/09, 1:24 PM
#22

Bröllopet är nu preliminärt tänkt på 5-årsdagen som förlovade, efter 6½ åt tillsammans :) Längtar så otroligt mycket!

Dojdan
3/17/09, 4:31 PM
#23

Vi har varit tillsammans i 4 år. Jag skulle vilja förlova mig… men det är "inte hans grej" :P


hennessommar
3/23/09, 9:53 PM
#24

Vi gifter oss nästa år. Och i Maj har vi varit tillsammans i 11 år. Han friade för tre veckor sedan! =)

h00jff
3/24/09, 1:35 PM
#25

Vi förlovade oss efter exakt två år (på årsdagen) och gifte oss efter 3½ år. I sommar har vi varit gifta i 9 år, kan inte fatta hur fort tiden har gått!

[SarahOhrn]
7/17/09, 8:24 PM
#26

Vi ska förlova oss nu på våran 2-årsdag. Hoppas jag! Problemet är ju att vi har månads/årsdag dagen innan löning ;p Inte alltför smart, haha!

Sen funderar vi på att gifta oss om 2 år, problemet då är att våran årsdag om 2 år är en onsdag. Hm hm. Så får se hur vi ska lösa det där ;)

BlackWingedAngel
7/18/09, 12:09 AM
#27

#26 Man måste ju inte gifta sig på en årsdag heller. ;)

Vi förlovade oss 28:e maj i år vilket var två dagar före vår treårsdag, (och 32 år efter mina föräldrar visade det sig när vi tillkännagav det) men vi valde en dag när han var hemma istället för årsdagen. Tyckte det var viktigare att vi var tillsammans den dagen.

Giftemålsplanerna ligger på tre år är det sagt, men inte heller det kommer bli på en årsdag efter något av det andra, eftersom jag vill ha sommarbröllop och maj är lite för tidigt.

Annons:
[SarahOhrn]
7/18/09, 12:57 AM
#28

#27 Nä jag vet, men det hade varit kul! :) Men vi får nog förlova oss dagen efter 2årsdagen ser det ut som.. :p Sen pratade vi idag om att vi kanske får gifta oss i juni eller juli ist :) Ta en helgdag o få ett riktigt sommarbröllop eftersom det är det jag vill ha också :D

Upp till toppen
Annons: