Annons:
Etiketttraditioner-seder
Läst 2662 ggr
HannaM
4/5/08, 11:16 PM

Bröllopsnatten

Vart tillbringade ni/planerar att tillbringa eran första natt som gifta? Blir det iväg på bröllopsresa med en gång? Lyxig hotellsvit? Hemma eller något helt annat?

Vi sov gott i vårat hem. Dels för att vi har djur som behövde oss, och dels för att min mentala hälsa inte orkar medför mycket nytt på en gång, det var skönt att få komma hem och slappna av.

Annons:
HannaM
4/5/08, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är min kärlek som fick mig att åka hem=)

CarolineJ
4/5/08, 11:45 PM
#2

Vi kommer nog också sova hemma. känns inte lönt att komma till ett hotell två på natten som kostar 1500:- per natt. bara för att checka ut kl 10.

AusaBausa
4/5/08, 11:48 PM
#3

vi sov på ett litet bed and breakfast inte långt hemifrån men jättemysigt och världens brakfrukost fick vi samt att de hade gjort i ordning pannacotta, jordgubbar och choklad samt champagne t oss när vi kom dit på natten!!!

ville inte var långt från barnen…

men vi åkt en vecka senare på bröllopsresa t Rumänien en vecka bara jag o min man…hääärligt!

HannaM
4/5/08, 11:52 PM
Lotski
4/6/08, 1:20 AM
#5

vi kommer sova hemma på grund av att vi har ett barn på 4 månader, så det blir brölopsnatt nogon annangång.

Cattis
4/6/08, 2:45 AM
#6

Vi bodde på hotell i bröllopssviten. Hur lyxigt och mysigt som helst, värt varenda krona. Vi kom dit ganska tidigt på kvällen, eftersom vi inte valde att ha fest efteråt utan bara middag och tårta. Sen smet vi iväg. Vi tyckte det var mer intressant att få vara själva och njuta av "våran" egen dag. Vi badade bubbelbad, käkade jordgubbar och drack champagne (i badet såklart). Bastu fanns också, men den orkade jag inte med.
Vi hade en toppenkväll!

Vi behövde inte checka ut förrän klockan 14 dagen efter. Särskilt sen utcheckning just för bröllopssviten var det på vårt hotell.
Frukost på rummet fick vi också och helt suverän room-service. Lite lyx kan man gott unna sig. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annons:
FerretCrow
4/6/08, 3:06 PM
#7

vi kommer nog oxå sova hemma. känns faktiskt onödigt i mina ögon att åka på ett dyrt hotell då man iaf är så trött efter allt stök, bättre att lägga pengarna på bröllopsresan=) och efter en stressad dag mår iaf jag bäst av att sova hemma i min egen säng

Telefonkontakt
4/7/08, 1:43 AM
#8

Vi hade planerat att sova hemma i vår nystädade lägenhet, men vi fick av svärfar med respektive en natt på hotell och illervakt hemma. Jättemysigt, förutom att mina föräldrar bodde på samma hotel och precis när vi skulle "börja bröllopsnatt" så ringr mamma och tvingar ner oss på en kvällsmacka.. Så mycket för den romantiska bröllopsnatten.. Men trevligt var det annars och vi sov mycket gott, fast vi fick tvinga oss till det obligatoriska sexet efter nattmackan.. Då hade man ju blivit jättetrött

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

EmmaG
4/7/08, 1:32 PM
#9

Vi sov hemma eftersom vi hade brunch dagen efter med närmsta familjen + paketöppning, och även djur hemma som behövde ses till.
Vi gifte oss på lördagen & på måndagen till tisdag åkte vi iväg till ett herrgårdshotell en natt & var där mer eller mindre den tillåtna tiden för att utnyttja maximalt *S*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

CarolineJ
4/7/08, 1:34 PM
#10

oooh vilken bra idé med paketöppning med närmsta familjen. det ska jag ta upp med johannes

EmmaG
4/7/08, 1:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja, jag snodde idèn ifrån nån på BT =)
Det va riktigt trevligt faktiskt!
Va våra familjer + tärnan & marskalken.
Så åt vi vi först, hade sen paketöppning & åt upp massa godis som va kvar ifrån bröllopet Skrattande

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Anna77
4/15/08, 1:24 PM
#12

Lät härligt! Cattis Så vill jag med göra!

Illercafe
6/19/08, 3:51 AM
#13

#2 Jag funderade även på det med utcheckningen och ska nu försöka övertala blivande maken till 2 övernattningar

Annons:
CarolineJ
6/19/08, 6:20 AM
#14

#13 Johannes och jag har snackat lite mer om det nu och det kommer bli 2 övernattningar för oss med.

BoelLouise
7/20/08, 9:49 PM
#15

Jag och Henrik gifter oss på Göteborgs flygplats, sen flyger vi till Teneriffa. Blir (tyvärr?) en natt på hotell vid flygplatsen då planen bara går på morgonen, men det gör mig ingenting, dem hade ett bröllopspaket där det står att badkar ingår…

Upp till toppen
Annons: