Annons:
Etiketttårta-efterrätter
Läst 3028 ggr
CarolineJ
4/2/08, 3:39 PM

Vad hade ni velat fråga en tårtdesigner?

Det är så här att jag har mailat lite med Shelley nere på Ultimate Cake här i Malmö och ska bestämma ett datum där vi träffas och snackar lite om bröllopstårtor.

Så jag satte mig vid datorn för att skriva lite frågor… Men kom inte på så värst mycket. Lite om pris och vad som säljer bäst, leveranstid osv

Något ni hade velat veta?

Fråga vad som helst som har med bakverk på bröllopet att göra.

mvh

Annons:
CarolineJ
4/3/08, 12:56 AM
#1

putt :)

pson
4/3/08, 2:48 AM
#2

Jag hade tyckt det hade varit kul att få se lite bilder på olika tårtor, och vad som säljer bäst. Fråga t.ex. om vilken den mest udda/extrema tårtan hon gjort. Kan kanske vara lite kul med bakgrund till personen du intervjuar och varför hon valt att bli just tårtdesigner. Finns det trender i tårtvärlden, och vilken är det som gäller just nu?   Glad

AlbaStiffler
4/4/08, 3:01 PM
#3

Saker man själv behöver veta när man beställer:

  • Kostnad per bit?
  • Om våningstårta: hur många våningar blir ens tårta för det antalet bitar man ska ha? (vår blev 4 våningar)
  • Hur kan man frakta tårtan? Är ställningen ihopmonterbar så att tårtorna kommer en och en, eller kommer de på ställnineg? Får de plats i en "vanlig" combi (inte självklart)?
  • Får ställningen plats i någon kyl i bröllopslokalen? (mått på ställning mes tårta)
  • Vilken tid kan man senast hämta tårtan för att den ska vara så fräsch som möjligt?
  • Vilka sorters tårtor "håller" för stötar. Marsipantäckt tårta är såklart hållbarare än en med fromage ovanpå.
  • Kostnad för utkörning om möjligt?
  • När ska ställningen lämnas tillbaka?
  • Kostnad för bröllopsfigurer?
  • Kan de göra egna personliga bröllopsfigurer?
  • Begär "arbetsprover", dvs foton på andra tårtor de gjort!
CarolineJ
4/4/08, 8:36 PM
#4

oh vilka bra frågor!

your3dprint
11/21/11, 9:53 PM
#5

Hej,Gå in på www.ypur3dprint.se och se hur vi kan sätta riktiga brudpar högst upp på tårtan!

Upp till toppen
Annons: