Annons:
Etikettsmycken-accessoarer
Läst 9722 ggr
CarolineJ
2/19/08, 1:53 PM

Vigselringar

Nu behöver jag lite tips.

Vad graverade ni i ringarna. Vi vill ju va lite unika med text men inte så det blir fjantigt hehe.

Visa gärna bilder på era ringar, jag tror att jag har hittat min men man kan aldrig titta för noga ;)

Annons:
EmmaG
2/19/08, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I våra står bara namn + datum.
Våra ringar är av titan ifrån titanringar.com, hans är slät & min är med svart diamant. Bilden är från deras hemsida, min är ungefär som den.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

CarolineJ
2/19/08, 2:33 PM
#2

Den va snygg!

Texten i våra ringar lutar åt:

  • Caroline & Johannes 4/7-09
  • Johannes & Caroline 4/7-09

Men det hade varit speciellt med till eempel en mening om oss och sen vår initialer.

HannaM
2/19/08, 2:49 PM
#3

vi tänkte jättelänge… hade massvis med förslag, det slutade med att det stårhans namn plus datum i min och mitt namn plus datum i hans

CarolineJ
2/19/08, 3:05 PM
#4

Ja det är väl det vanligaste och det är ett säkert kort så att säga.

AusaBausa
2/19/08, 10:45 PM
#5

Namn, datum o ett dubbelhjärta i våra

CarolineJ
2/20/08, 4:01 AM
#6

jaaa man kanske skulle kunna hitta någon symbol :)

Annons:
AlbaStiffler
2/28/08, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag frågade vår guldsmed om han kunde göra ett evighetstecken (ser ut som konsumsymbolen) men det kunde han inte… grrr… Så det blev varandras namn och förlovningsdatum i förlovningsringarna (de i rött guld). I vigselringarna (vitt guld) får det plats mindre text så däri blir det bara vigseldatumet.

Både jag och min kille har alltså 2 ringar. Jag har en liten diamant i min, hans platta är vara vitt guld. Vi har designat dem själva hos en guldsmed. Ringarna passar alltså ihop med varann, så att min diamant i vigselringen går in i förlovningsringen.

TantAlma
3/2/08, 12:34 AM
#8

Vi har som # 3 den andres namn och datum

[Sajberlena]
3/5/08, 3:37 PM
#9

I förlovningsringarna står hans namn i min och vice verca och datum. 

I vigselringen står det bådas våra namn och tillägget "för evigt"

Tina-A
7/5/08, 2:07 PM
#10

Jag och min kille funderar på att skippa namnen helt och bara skriva en kort mening och datum. Varandras namn känns så vanligt liksom.

Lutar åt något med "för evigt" eller kanske "bara vi". Eller varför inte "bara vi för evigt" ? ^^, Vi är osäkra.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Johanna
7/5/08, 3:50 PM
#11

i min o daniels förlovningsring står det "puss mej" o datum… det va ngt vi höll på o fåna oss med, o då ville vi ha det *haha*.. vem vi förlovat oss med vetvi ju ;)

nu när vi gifter oss så tänker jag behålla min förlovningsring o sen bara köpa en mindre ring m en diamant i… o inte skriva i den.. utan skriva in bröllopsdatumet i förlovningsringen o Daniel ska bara ha kvar sin förlovningsring, med ett till datum

bubbelbubbel
7/5/08, 6:25 PM
#12

i våra ringar står det namn, datum och tidlöst.
som i min då "johan 23/7-05 tidlöst"
johan ville inte ha något annat i förutom tidlöst, men det gick inte jag med på, så då kompromissade vi lite.

lotta83
7/8/08, 2:44 AM
#13

i min ring kommer det stå datumet när vi gifter oss och i gubbens så står det bara datumet i hans fölovningsring

Annons:
Hoppfull
7/8/08, 11:49 AM
#14

I våra ringar står det:

Svante (han heter inte så men ändå) mitt allt.  Och likadant i hans fast med mitt namn… inga datum eller annat.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Santhe
7/13/08, 1:44 PM
#15

Hans namn hjärta-symbol mitt namn dag/mån 2006

lisette
7/14/08, 1:27 AM
#16

min mamma beställde min ring o därmed gravyren! :D ska bli spännande o se vad det står.

CarolineJ
7/14/08, 1:43 AM
#17

#15 oh det hade jag inte vågat hehe

Honestyisdead
7/16/08, 10:43 PM
#18

#7 Jag ääälskar era ringar :)

Pyrola
7/29/08, 2:45 PM
#19

I våra förlovningsringar står båda våra namn, men inget datum. Han visste ju inte när han skulle fria ;)

Keraleij
8/2/08, 12:07 AM
#20

Vi ska själva tillverka våra ringar utav renhorn. Gjorde så med våra förlovningsringar! Nu har vi övat lite och hoppas att de ska bli bättre den här gången. De blev nämligen ganska sköra, men nu har vi lärt oss att det ska vara horn från slaktad ren och inte fällda horn eftersom de är mer porösa.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Annons:
lisette
8/2/08, 12:33 AM
#21

det där lät intressant! berätta mer och VISA bilder!

AlbaStiffler
8/2/08, 12:37 AM
#22

#20> Oj, låter coolt men skört. kanske kan ni prata med någon slöjdande same om tips? kanske kan man härda dem med något lack eller liknande så de blir hållbarare…

Sen har jag faktiskt en liten idé åt er. Ni kan göra ovansidan i renhorn, sen får ni en specialtillverkad guld/vitguldsring som denna fäst på en urfasad ovansida. Det borde göra det betydligt hållbarare, och håller forhoppningsvis "tills döden skiljer er åt".

pyromanen
9/18/08, 9:14 PM
#23

#20: du har inte funderat på att göra i keramik :-)  ?

Vi ska också gifta oss, och funderar på att göra själva fast i metall som sambon är bättre på.  Praktiker som han är tycker han man inte kan köpa guldringar där bara 1/10 av priset är guldvärdet.. då kan man ju köpa guld istället och så…..  Vi har även skojat om att använda messingsringar från klämringskopplingar. Skulle passa bra in på våra praktiska personligheter. 

Nån som vet om det förekommer att man återanvänder ringar som vigselringar. T.ex. ens sedan länge avlidne gammelmormors ring?

Finns det en massa traditioner och/eller oskrivna regler/skrock mm om ringar man kan eller bör läsa ?

Lina-Marie
9/19/08, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

I våra förlovningsringar står det namn, datum och sen Amor vincit omnia ( kärleken övervinner allt )

Det var han idé alltihop :)

Niini
9/20/08, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

I min står det hans namn och datum och i hans mitt namn och datum :) Vigselringarna kommer vara egendesignade eftersom vi valde enkla guldringar till förlovningen.

TommiN
9/28/08, 1:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

våra vigselringar

TommiN
9/28/08, 1:58 AM
#27

det vart fel igen

Annons:
Solaika
9/28/08, 6:10 AM
#28

Du får testa igen då :) Söt bild iaf :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

lotta83
9/28/08, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

här kommer ringarna hoppas jag

lotta83
9/28/08, 2:45 PM
#30

nu kom dom äntligen

Solaika
9/30/08, 12:29 PM
#31

Jättefina ringar!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Linn
10/12/08, 4:50 PM
#32

Jag är jätte nyfiken på hur ringarna i renhorn ser ut!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ElinKee
5/11/09, 11:05 AM
#33

Jag vill se fler bilder på vigselringar Skrattande

idalotta
5/11/09, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Om jag nångång gifter mig blir det efav attlings vigselringar som det står "from here to eternity" på, eller hennes ring som står kärlek på

Ida

Medarbetare på Florist

Annons:
BlackWingedAngel
5/13/09, 2:24 PM
#35

#11 Ang det där med att man vet vem man förlovade sig med tänkte jag bara berätta att jag har ett halssmycke som jag fick av min mamma i konfirmationspresent och som hon fått av sin mamma i konfirmationspresent etc. Det är två förlovningsringar som är ihopsatta, omlott, med en pärla i mitten. Den ena är något större än den andra och i dem kan man läsa min mormors mormors och min mormors morfars namn. Då känns det ganska roligt att namnen står i, så att generation efter generation kan veta deras namn och hur gamla de faktiskt är. :)

ElinKee
5/17/09, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Jag hade tänkt ha något liknande detta. En bred och platt ring, vitt och rött guld med diamantband på mitten så det ger en illusion av att vara två ringar även om det är en. Sen ska min sambo ha gravyr mönster på de ställen där jag har stenar, för honom känns det mer som en killring då. 

Men vad tror ni, är det en trend som är inne nu men man tröttnar på att blanda vitt och röttguld?

#0 Har du hittat någon ring nu som du gillar? Jag är så nyfiken =)

Upp till toppen
Annons: