Annons:
Etikettklädsel-skor
Läst 4896 ggr
CelsiusT
2013-11-01 16:04

Bröllopsdans + klänning?

Jag funderar på det här med "bröllopsvalsen". Jag tänker mig ju inte stå och dansa vals, det är ju urtråkigt. Däremot så dansar jag/vi (jag mer än sambon, men han går ju kurser just nu så..) ju bugg, foxtrot och salsa. Så funderar på om inte det vore kul att dansa lite rolig dans. Foxtroten är ju inte så kul att titta på egentligen, det är ju mer en känslo-dans, men funderar på om man inleder med en fox och sedan kanske kör en bugg (som ju är roligare att titta på och som vi är väldigt bra på) så kan man typ halvvägs in i buggen (eller efter första buggen) låta gästerna börja dansa dom med.

Men om man då ska välja sådan här lite fartigare dans (och oavsett så kommer jag vilja bugga på mitt bröllop!!) så måste man ju ha en klänning som det går att dansa i. Har ni några tips på hur man gör med klänning? Hur har ni gjort? Ska man kosta på sig att svida om (dvs kosta på sig två klänningar), eller ska man helt enkelt fixa en klänning som går fins att dansa i? Men jag vill ju egentligen ha en långklänning, sådär som det "ska va´" på bröllop.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Niini
2013-11-27 09:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Du kan absolut ha en "riktig bröllopsklänning" fast ni ska dansa bugg :) Jag dansade både vals, bugg, pop, rock och Macarena i min ;)

CelsiusT
2013-11-27 18:19
#2

#1 Det låter bra ;P Funderar bara på hur det går till när man har så lång klänning?

Medarbetare på westernridning.ifokus

mollyt
2014-04-23 14:22
#3

#1 fantastiskt vacker klänning! Kunde du fästa släpet eller hur lyckades du få en så bra dans-klänning?

Niini
2014-04-23 14:39
#4

Tack :) Jag knöt upp den med sex band som fanns gömda å undersidan av klänningen. Dock tycker jag nästan såhär i efterhand att den såg snyggare ut med originalupphängningen (som försvann när klänningen syddes upp) som var en ögla som man fäste i en av knapparna i ryggen. Men men, dög nog sådär också :)

mollyt
2014-04-23 14:48
#5

Jag tyckte att det var en jättestort lösning #4! Kom du på den själv? Sydde du dit de sex banden i efterhand eller hjälpte sömmerska dig med det? Jag tyckte att det såg jättesnyggt ut! Blev riktigt imponerad! 🙂

Niini
2014-04-23 15:00
#6

Sömmerskan gjorde det i samma veva som hon sydde upp klänningen eftersom originalöglan försvann då.

Annons:
mollyt
2014-04-23 20:49
#7

Okej, det var ju bra det! Det var i vilket fall en mycket smart lösning - den ska jag komma ihåg! :D

Upp till toppen
Annons: