Annons:
Etikettskönhet
Läst 2130 ggr
Silent_Hill
2016-09-23 09:02

Frisyr och smink

Fixade du ditt eget hår och smink när du skulle gifta dig eller gick du till en frisör?

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
tlover
2016-09-23 09:03
#1

Fixade själv med lite hjälp av min mamma

l'm back

Sommarek
2016-09-23 09:49
#2

Sminkade själv, fick hjälp med att sätta upp håret (hade aldrig orkat med de typ 300 hårnålarna som skulle i.)  😃

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Åsa S
2016-09-23 19:25
#3

Fixade mitt egna hår, smink använder jag inte.

jackiejohn
2016-09-23 20:38
#4

Gick till min frisör där både smink och hår gjordes till ett pris av 1600kr och för mig var det helt klart värt varenda krona :) Hade även då gjort en provuppsättning/provsminkning innan utan extra kostnad.

citytjejen
2016-09-23 21:03
#5

Fixade smink, hår och naglar själv. Blev jättefint och tidlöst!

/Christina

OlgaMaria
2016-09-24 20:39
#6

Vänner fixade hår och smink :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Elsa
2016-09-25 22:23
#7

Jag blev fixad av en frisör & makeupartist. Ångrar det dock lite, så mycket pengar och jag vart liksom inte mer "wow" än vad jag vanligtvis blir då jag sminkar mig själv haha. Håret la sig dessutom (hade lockigt) efter vigseln så på fotona ser det inte top notch ut tyvärr. Och det brukar kunna hålla sig i flera dagar vanligtvis.


Velinga1984
2016-10-12 12:52
#8

Kommer gå till frisör som får både fixa håret och sminka. Känner att jag har alldeles för mycket att göra innan än att försöka hinna med det på hemmaplan. Är jag inte hemma så lugnar jag ner mig och kan slappna av lite innan :)

[Devya]
2017-01-07 07:58
#9

#7 Nja, om man väljer att ha lockar så får man nog vänta sig att det lägger sig en del efteråt. Det beror också lite på vad för sorts hår man har. Lockar kan hålla sig längre för vissa än för andra. 

Jag tänker dock inte gå till en frisör eller makeup artist. Jag tänker fixa allt själv men öva mycket där innan. Jag känner att det inte är värt att sätta så pass mycket pengar på en sådan grej. Jag har andra prioriteringar. 

Sen tänker jag skaffa lösnaglar som jag trimmar ner en hel del då jag inte vill ha för långa,  så jag inte behöver bekymra mig över sådant. Skönt! För mina egna naglar lär inte vara i skick med det jobb jag har nu.

Gaara
2017-01-09 20:40
#10

Är inte gift än, men jag kommer fixa smink och frisyr själv. :)

[Devya]
2017-01-09 21:59
#11

#10 Tummen upp för det. Kom bara ihåg att öva, öva, öva! :)

Gaara
2017-01-11 20:54
#12

#11 Det är lugnt. Jag kommer köra på min vanliga sminkning och min vanliga ställning av håret bortsett från att jag tänkt locka hårslingan framför ena örat. Jag vill liksom inte vara för olik mig. Det är ju fortfarande JAG som ska vara på bröllopsfotona och inte någon överfixad sak. XD Outfiten ger liksom det enda extra som behövs. :)

[Devya]
2017-01-12 06:53
#13

#12 Kom dock ihåg att fotografierna kanske inte blir så smickrande (om ni väljer att gå till en professionell fotograf). Om ni har en lite sämre (normal) kamera och vänner tar några bilder så brukar man inte se alltför dålig ut på bild. 

Men jag håller med om att man vill väl inte se helt annorlunda ut! Jag tänker inte ha någon extrem sminkning men tänkte ha min vän att lära mig hur man sätter på foundation och liknande, ifall man skulle råka få en finne mitt på näsan just den dagen. Det är kanske inte något jag vill få förevigat på bild. ;D

Annars vill jag köra på samma sak som alltid, mascara och lite eyeliner och lite läppbalsam för torra läppar.

Tänker dock öva en massa med håret för jag vill ha det på ett speciellt sätt. Lite styling är aldrig fel. :)

Annons:
LunJo
2017-01-16 10:58
#14

Min fru fick hjälp av sina brudtärnor.

https://jourstadlund.se/

Gaara
2017-01-16 19:31
#15

#13 En professionell fotograf vet i vilket ljus osv bilder ska tas utan att bli osmickrande om det t.ex är väldigt varmt. ;) 

Sedan så räddar ju sällan smink varken svettiga dagar eller dålig hy. Jag tycker i alla fall att finnar brukar synas väl genom vad folk än väljer att täcka dem med. De ser ju inte lika röda ut så klart, men de sticker fortfarande ut. ;) Men som sagt. Det där med fotograf återstår att se. :) Kan ju till och med bli så att jag tar bilderna själv med min kamera, stativ och självutlösare. :P Mina favoritbilder än så länge på honom och mig är tagna så i alla fall. Oavsett professionell fotograf eller ej så vill jag att bilderna ska se äkta ut och inte som några bilder för ett bröllopsmagasin eller liknande. ;)

Ja att fixa håret lite annorlunda känns ju inte helt fel. Jag tänkte ju som sagt locka min slinga. Och det ska jag testa ett bra tag innan, dels för att jag aldrig lockat något tidigare och dels för att veta om den ens är lång nog för att få som jag vill. Så jag vet när jag måste börja spara ut den i så fall osv. XD

[Devya]
2017-01-16 22:00
#16

#15 Om man gör sminkningen rätt så syns det inte faktiskt. Jag har sett två av mina vänner sminka sig (med lite dyrare smink) och lyckats gömma de där mörka ringarna under ögonen samt lite "blemishes" utan att man alls kan ana det efteråt. Så är  man duktig så ser man inte alls finnarna lysa igenom faktiskt. Beror ju förstås på hur mycket man har. Om det är stora utåtstående finnar kan det vara knepigt men om man har normalstora finnar på några enstaka ställen så är det lättfixat om man är duktig på att sminka.

Sen har jag sett alltför många som är urusla på att sminka sig så att finnarna lyser helt klart igenom samt deras dåliga hy. Då är det bättre att bara låta bli att lägga en massa smink på som bara förvärrar det.

Nåja, fotografer idag photshoppar förstås bort alla finnar så man behöver väl inte oroa sig för det.

Personligen vill jag nog ha fina bröllopsbilder och inte se den där lysande röda finnen som sitter mitt på näsan under ens viktiga dag. Jag brukar dessutom ha otroligt otur på sommaren att myggorna biter mig just mitt på näsan så att det ser ut som en finne.. Härliga tider..

Åh, om du inte har lockat håret tidigare kan jag berätta för dig att ibland vill det bråka och jäklas helt massor oberoende hur mycket man har övat tidigare. :D Jag hoppas att vi båda har tur med den biten sen. :D Om du bara har lite som du ska locka så tror jag du kommer dock att lyckas bättre än mig. ;)

Sarafiaklara
2017-01-19 16:48
#17

Jag kommer att fixa hår och smink själv. Dels av snålhet och dels för att jag inte tror att jag skulle bli nöjd om nån annan gjorde det. Eftersträvar inte heller perfektion och vi kommer inte ens att ha en professionell fotograf. Ska nog locka håret vilket jag inte gör så ofta men mitt hår är lätt att locka och håller lockarna bra i utbyte av att det till viss del är lite vilt ;) Vi kommer också att ha festen i kvarterslokalen som ligger mittemot vår lägenhet så vill jag fixa nåt under kvällen tar det en minut att gå hem :)

[Devya]
2017-01-19 17:05
#18

#17 Åhh, vad skönt att ni har lägenheten så pass nära. Lyxigt värre. :D

Sarafiaklara
2017-01-19 19:00
#19

#18 Eller hur, det är ingen hyra heller. Vi har ju tänkt fixa allt själv med hjälp av familj o kompisar så då är det skönt att det är nära. Men lokalen är ju inte särskilt snygg o kommer att kräva mkt styling plus att det bara får vistas 50pers i lokalen. Man får ta det goda med det onda ;)

Gaara
2017-01-20 19:45
#20

#16
Myggbett på näsan? Haha! Vilka elaka myggor. XD Jag får extremt mycket myggbett (Men sällan fästingbett så jag är glad ändå) Men brukar aldrig få i ansiktet tack och lov. Däremot på armar, ben och fingrar. Samt i hårbotten ibland. XD Värsta är väl myggen där jag inte riktigt är van vid dem (t.ex myggorna i Dalarna). Kan få riktigt stora svullnader av myggbett då. Men det jag lider mest av sommartid är att jag får sjukt dålig hy på ryggen pga att jag svettas så mycket där då. Men ska inte ha någon klänning med öppen rygg så det är lugnt för bröllopets skull i alla fall. ;)

Angående lockandet så är det precis det jag misstänker. Alltså att håret kan vara väldigt bråkigt när man ska locka det. XD Haha! Ja, det är som sagt bara en enda slinga jag ska locka så jag hoppas det går bra. :) Men ska som sagt testa typ minst ett år i förväg, mest för att se hur mycket jag behöver låta slingan växa för att få locken i den längd jag vill ha den i. :) Jag hoppas också att vi båda har tur och får till det precis som vi vill. :)

Annons:
Sarafiaklara
2017-01-20 20:13
#21

#20 Finns ju en massa bra Youtube-klipp med tips på hur man ska locka håret så det håller länge. Samma sak med smink, finns en massa klipp med bröllopssminkningar. Själv älskar jag https://m.youtube.com/channel/UCRwfCEHTlQ6txQ3MSh4BY6g som är en irländs tjej som bor i Australien och som gifte sig i Frankrike ;)

Gaara
2017-02-01 18:42
#22

#21 Tack för tipset. :)

dkm-log
2017-03-13 10:27
#23

Mina brudtärnor fixade mitt hår. =)

mollyt
2017-05-06 10:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#24

Jag fixade sminket själv och min kusin (som är min frisör) gjorde i ordning mitt hår!

[Devya]
2017-05-06 11:43
#25

#20 Jo, myggorna här är lite elaka. ;)

#24 Snyggt! Men… jag tror att jag har en exakt likadan hår accessoar som du har! :)

mollyt
2017-05-06 21:12
#26

#25 haha men ååh vad kul! Jag köpte en del olika inför bröllopet som min frisör och jag sedan hjälptes åt att välja utifrån håruppsättning. Den där är en vajer typ med lite pärlor, stenar och blommor på. Minns dessvärre inte var jag köpte den… Glitter?

Upp till toppen
Annons: