Annons:
Etiketten-vän-dotter-son-ska-gifta-sig
Läst 1529 ggr
Sommarek
2/28/17, 3:22 PM

Vännen gifter sig på vårt 10-års - tips?

Det kniper lite med att hitta en grupp som passar, men hoppas det här duger.

I augusti i år firar jag och Bättre Hälften 10-års bröllopsdag, och vi hade ursprungligen tänkt fira med en lite större fest (inget fancy, bara folk i ett tält i trädgården och kanske någon liten bröllopsceremoni för att "gifta oss igen"). Nu har dock min äldsta väninna bokat sitt bröllop till dagen efter vår bröllopsdag, så de planerna har gått lite i stöpet. Jag har absolut inga problem med att hon valt "vårt" datum på så vis; hon och fästmannen fick helt enkelt skynda sig att boka lokal och då blev det det datumet som fanns. Men eftersom vi har gemensamma vänner kan vi ju inte bjuda på fest dagen innan vi ska på deras bröllop, direkt - så några förslag på vad vi kan göra istället? Vi har semester den veckan, så vi kunde ju åka på spa eller något annat som inte involverar att åka för långt bort, men det kanske sitter någon därute med fler roliga idéer?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Carrosh
2/28/17, 3:37 PM
#1

Kanske ni skulle kunna ha er fest helgen innan eller efter?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tyst
2/28/17, 4:04 PM
#2

Varför kan man inte bjuda in på fest dagen innan ett bröllop? Har gått på 50 års fest, 40 års fest och sedan bröllop i den ordningen dagarna efter varandra och dessutom på olika ställen i landet. Enda nackdelen med det var att jag var proppmätt hela tiden.

Thotis90
2/28/17, 4:12 PM
#3

Jag skulle inte se väninnans bröllop som ett hinder då det är två olika dagar. Ha er fest och gå sedan på bröllopet dagen efter.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Maria
2/28/17, 4:34 PM
#4

Fast nu har ju TS och hennes väninna gemensamma vänner så jag kan ju tycka att man inte har en fest dagen innan väninnans bröllop. Det känns ju inte så genomtänkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sommarek
3/1/17, 8:50 AM
#5

#1 Jo, absolut, men det känns ju inte så aktuellt att ha en fest innan vi faktiskt haft jubileum, och efter har vi börjat jobba igen.  ;)

#2 och #3, det #4 sa.  ;)  Vi har massor med gemensamma vänner, så om jag höll fest dagen innan hade det känts lite som att stjäla hennes speciella dag, och så ska det ju inte vara.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Tyst
3/1/17, 9:35 AM
#6

fast jag ser det inte som ett problem även om det är gemensamma vänner? Om det inte är så att ni tror att gästerna skulle bli helt utfestade och stupfulla på er fest och därmed inte kunna hålla god ton på väninnans bröllop? Isåfall skulle jag tycka att det var gästernas individuella problem.
För att vara schysst mot väninnan hade jag haft min fest, men kanske tonat ner och inte bjudit på så mycket alkohol och inget jättebord med mat. Man kan ha kul utan alkohol. Och tänkt på att den inte skulle vara sen så gästerna (och ni själva - ni skall ju oxå gå på bröllop) kan vila och känna att de är" i ordning" på kvällen.

Hade jag varit din väninna hade jag nämligen blivit jätteledsen om ni inte hade er egen fest, och hade känt som att jag förstört för er - och därmed hade det lite förtagit min glädje på bröllopsdagen.

Annons:
Sommarek
3/1/17, 9:59 AM
#7

#6 Nej, men det gör jag. Jag vill ju dessutom såklart bjuda min väninna, och dagen innan man gifter sig har man inte tid med mycket, kan jag intyga.  ;)

Hon vet inte om att vi hade tänkt ha fest, så det behöver hon inte bli ledsen över.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Devya]
3/4/17, 4:41 PM
#8

#7 Ah, då är det nog bäst att ni fixar ett annat datum om ni inte hade berättat om det här tidigare. De hann före helt enkelt. :)

Man kan fakiskt fira bröllopsdagen senare eller lite tidigare. :) Jag skulle föreslå veckoslutet där innan. Är det helt omöjligt?

Sommarek
3/6/17, 8:51 AM
#9

#8 Inte alls omöjligt, bara inte att föredra.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

OlgaMaria
3/8/17, 7:46 PM
#10

Vi firar också 10-årig bröllopsdag i sommar. Nu tycker jag åren går så fort så jag hade nog tänkt att - äsch, vi tar festen vid 15 år istället. 😂

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sommarek
3/9/17, 9:20 AM
#11

#10 Jo, men nu har vi ju tänkt på det här ett tag.

Bara för att upprepa: frågan var om det fanns något roligt vi skulle kunna göra som inte blev så stort - inte om vilken dag vi skulle hålla det eller om folk kan festa två dagar i rad…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

OlgaMaria
3/9/17, 10:27 AM
#12

Kan tipsa om Secret Escapes - man anmäler sig till deras mail och får varje fredag väldigt bra erbjudanden på resor, weekends, herrgårdar, span m.m. Typ alla get-aways vi varit på senaste åren har varit genom Secret Escapes. Sen är det mest för kanske tre månader framåt man kan boka på de erbjudanden som kommer så ni får nog vänta till kortare inpå och se vad som dyker upp. Vi har varit på Grythyttan, Friiberghs och Stallmästaregården bland annat genom detta. Alla de är riktiga toppklass-ställen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sommarek
3/9/17, 11:00 AM
#13

#12 Tack!

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Ulvarsdotter]
3/23/17, 7:47 AM
#14

Upplevelser är ju roligt också, även om det bara är under dagen. Klätterbana (finns en bra i Partille) bland annat - om ni vill vara kvar i Sverige och göra utflykter istället :) Greatdays.se har stort urval :)

Upp till toppen
Annons: