Annons:
Etikettövrigt
Läst 1313 ggr
Pytteliten
2017-07-04 22:30

När bara en vill gifta sig

Antar att de flesta som hänger här planerar bröllop! Har ni från början varit överens om

att

ni ska gifta er? Det vore kul att veta hur diskussionerna har gått, inte bara om det ska bli något bröllop utan även om ni har haft olika inställning till hur det ska gå till! Har ni kunnat kompromissa eller har en fått helt eller till större del som den vill?

Annons:
[Devya]
2017-07-04 22:44
#1

Det var nog mest han som ville gifta sig. Han frågade mig många gånger innan jag sa ja.

Vi är överens om det mesta faktiskt då det gäller bröllopsplaneringen. Jag är inte så svår att ha att göra med då jag inte riktigt bryr mig om själva bröllopet. Det är mest han som vill ha ett stort, fint, magiskt bröllop. Jag är dock den som ser till att alla pusselbitar faller på plats. Tack vare mig har vi bokat ställe, hyrt in en dj och en som filmar hela faderullan. Jag är också den som har ordnat namnkorten och alla dekorationerna och nu håller jag på med festhäftena. Utan min insats så skulle det nog inte blivit så bra.

Vi har också tagit danslektioner och håller fortfarande på att öva men oj det blir svårt då man måste komma ihåg alla moment och att tajma allt. :)

Mindre än två veckor kvar nu. Det börjar bli lite tajt!

Silent_Hill
2017-07-05 07:01
#2

Vi har båda rätt så neutral inställning till giftermål. Båda kan tänka sig det men det är inget som är livsviktigt. Min fästman ville till en början ha det väldigt enkelt. För honom var vigseln viktigast och ville inte ha någon fest. Men eftersom jag har långväga gäster så propsade jag på att ha en liten enkel fest hemma där bara några få var inbjudna och vi skulle göra maten själva. Det gick han med på. Det slutade iallafall med att han gjorde en u-sväng och nu har vi 60 gäster. Vi ska vara i en hyrd lokal och har beställt catering. VI hade också tänkt att ha bröllop sommaren 2018 men där ändrade han sig också och ville ha det denna sommaren. På fredag är det dags.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

MagArne
2017-07-05 16:09
#3

Byta efternamn kan ju vara ett känsligt ämne för många. Själv valde vi att behålla våra befintliga efternamn. Så vi har båda olika efternamn trots att vi är gifta. Då krävs det ju bara en hindersprövning och man slipper allt jobb med att byta namn på banker, e-post, körkort, jobbsystem m.m.

Gaara
2017-07-06 19:37
#4

Jag var förlovad med en annan kille (som inte ville gifta sig) när jag började umgås med min nuvarande fästman. Han var inte förlovad men hans dåvarande tjej ville verkligen att han skulle fria till henne och att de skulle gifta sig då hon är kristen och väldigt troende. Han är inte troende alls så han ville absolut inte just av den anledningen. Så ja, vi diskuterade det där någon dag när vi umgicks och hade blivit bästa vänner. Att jag ville gifta mig i framtiden och att han aldrig tänkt tanken på att göra det.

Sedan blev vi tillsammans och då fanns det inte längre några tvivel hos honom att han faktiskt ville fria till mig och gifta sig med mig, men att han så klart ville vara tillsammans ett tag och hinna bo ihop ett tag (något som han och hans ex aldrig gjorde då de hade distansförhållande i sina 5 år). Så ja, vi hann inte vara tillsammans länge innan vi satt och kollade på förlovningsringar. ;) Han friade när vi varit tillsammans i lite mer än 2 år och om 3 år planerar vi att gifta oss. :)

Upp till toppen
Annons: