Annons:
Etikettsmycken-accessoarer
Läst 3011 ggr
Katti
2017-10-18 01:22

Vad har ni för ringar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Som rubriken säger; vad har ni för ringar? Och hur har ni gjort med förlovnings- respektive vigselring/ar? Visa gärna!

Vi har ganska annorlunda förlovningsringar i tungsten/wolfram, men klassiska vigselringar (även de i tungsten), två stycken! För oss var det viktigt att  köra vårt eget race då vi båda har varit gifta innan.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Åsa S
2017-11-15 12:51
#1

Vi hade enkla släta billiga silverfärgade ringar som förlovningsringar och när vi gifte oss bytte vi bara ut dem mot enkla släta guldringar. Ingen av oss är speciellt mycket för pråliga smycken och jag gillar att gräva i trädgården så det fick bli mera praktiska ringar.

[Devya]
2017-12-04 15:03
#2

Min man har en slät ring i vitt guld och jag har en mönstrad ring i vitt guld. Han ville skaffa en ring med en stooor diamant men jag vägrade för sådant fastnar enbart i strumpbyxorna så jag får köpa nya.. Släta eller mönstrade ringar känns mera praktiskt.

Speciella ringar de där katti. :) Själv bär jag och gubben endast en ring för vi tycker det blir för mycket med två ringar. Så våra förlovningsringar är även våra vigselringar. Med två ringar så ser det för plåttrigt och tungt ut enligt oss då, men det är en smaksak. Det viktigaste att man är bekväm med sina ringar, tycker vi. :)

mollyt
2017-12-28 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Vi har valt förlovningsringar i palladium, min man har ett nedsvarvat spår i sin som är fyllt med silver för att få en annan färg i sin ring. Jag har princess-slipade diamanter. Min man ville inte ha två ringar vid vigseln (något han idag några år senare kaaaanske ångar lite?) medan min vigselring är i samma stil i palladium och diamanter i samma slipning och storlek men i en alliansring.

Gaara
2017-12-29 13:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är våra förlovningsringar. :) När vi gifter oss så vill jag ha en tunn ring i vitt guld med stenar runt eller en slät utan stenar. Vi får se när det är dags helt enkelt. :)

Gaara
2017-12-29 13:14
#5

Jag ska ha vigselringen tillsammans med förlovningsringen alltså. :)

Lia
2019-08-17 22:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Väcker liv i tråden med våra ringar!

Annons:
Bjallstal
2020-01-26 21:59
#7

Beställt förlovningsring nu, den dyker upp om ca 3-4 veckor. Blev en solitärring med en 0,65 carats kuddslipad diamant. Vigselring blir en enkel alliansring, men den kommer att inhandlas om ca ett år. Vi gifter oss nästa sommar.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2020-01-26 22:00
#8

Till sambon blir det en ”hamrad” guldring.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2020-03-19 20:27
#9
Bjallstal
2020-03-19 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10
SE*Cosmo's Chinchilla
2020-04-26 19:38
#11

#10 snygg!

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

MonicaLagerquist
2022-05-11 06:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vi köpte två provisoriska ringar i silver.Det var 1985.
Jag har min kvar mannens försvann inom att han var med om en cykelolycka och krossade båda sina händer bland annat då klipptes hans ting av och den försvann i ville Allan på sjukhuset. Vi åkte med ambulansen till Enköping men det fanns inga IVA platser där dså när mannen började blöda från njuren mitt i natten blev det iförd till Uppsala.
Tanken har väl varit att köpa nya ringar likadana fast.i guld.
Men så slår snlheten in och det har inte blivit av ännu.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: