Annons:
Etikettbröllopet
Läst 1634 ggr
Madelone
2018-04-08 11:47

När började ni planera?

Hej på er.

Undrar lite när ni börja planera ert bröllop. Läst på nätet att man helst ska börja ett  år innan och undrar om det stämmer? Vi har börjat prata om det och i så fall tänkt oss våren/sommar 2019. Men med flytt till hus nu i maj så är vi inte säkra på att ekonomin finns för ett bröllop nästa år och vi vågar inte börja boka lokal eller planera riktigt heller… Trotts att vi tänkt oss ett litet bröllop med bara ca 35 gäster.

Annons:
Annette
2018-04-08 12:05
#1

Vi bestämde oss och började planera 6 veckor före bröllopet. 

Jag tror inte på att planera sönder saker.

Silent_Hill
2018-04-08 15:03
#2

Vi började att planera 6 månader innan :) Så ett år är inte nödvändigt. Det beror ju mycket på sin egna situation.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Åsa S
2018-04-09 14:46
#3

Runt 4mån innan vi kollade först när kyrka och festlokal var lediga sedan planerade vi utefter det.

mollyt
2018-04-26 07:48
#4

Vi började nog planera ca 1 år innan, men då var det ganska lösa planer vi hade i början - sen blev det ju mer och mer desto närmare vi kom. Klänningen skulle sys upp ganska långt innan >6mån och att boka vigselförrättare behövde vi också göra i tid då vi hade ett specifikt datum vi ville gifta oss på.

Gaara
2018-05-01 17:15
#5

Vi började planera vissa småsaker redan 5 år i förväg. XD Hahaha! Nu är det två år kvar och nästa år börjar vi planera på riktigt. :) Men som sagt, vissa dekorationsgrejer är inköpta redan, vissa accessoarer till min klädsel har funnits hemma länge och jag har finslipat receptet till våra "bröllopstårtor" som kommer vara frusna cheesecakes. Är faktiskt inte helt klar med receptet utan behöver finslipa lite till och öva på dekoreringen. :) 

Jag tycker man börjar planera när man vill även om mycket kan ändra sig under tidens gång. Det viktigaste är väl att inte börja för sent i alla fall. :)

MonicaLagerquist
2018-07-12 12:14
#6

Vi började planera på måndagen och gifte oss på fredagen.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
The_snow_falls
2018-09-25 08:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vi gifte oss i lördags (22/9) och vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss i somras (han friade på min födelsedag i mitten av juli). Jag har haft väldigt hjälpsamma människor runt omkring mig som ställt upp på allt möjligt vilket underlättat mkt, min man har tagit tag i saker som bröllopsresa, boka präst, sina bestmans mm och jag har mer haft hand om färger, dekorationer, pyssel för barn osv. Vi hade ett bröllop för ca 65 personer och vi hade inte kunnat vara mer nöjda :D

Vi hade ett väldigt personligt bröllop med en nära vän som spelade min favoritlåt, vi blev inledda av min tidigare elev (jag jobbar som resurs i lågstadiet) och min man av sin systerdotter, hade en vän och svåger som fotografer. Ingen alkohol, egna löften och precis de kläder vi ville ha (han en vinröd kostym med tillhörande väst och jag en knälång klänning med rosa converse :D)

MonicaLagerquist
2018-09-25 08:51
#8

#7     Grattis.Så fina ni är.

Stolt ägare till fem La permer

The_snow_falls
2018-09-25 17:15
#9

Tack 😊 #8

eli1991
2018-09-26 09:16
#10

Vi ska gifta oss till våren. Vi bokade kyrka och präst nu i somras, alltså ett år innan.
Ringar har vi bestämt sedan länge med de ska väl beställas någon månad innan så det väntar vi med.
Egentligen har vi väl inte gjort annat än att boka kyrka, präst och fotograf. Tänkte väl skicka ut inbjudningarna ca 2-3 månader innan.
Så just nu händer det inte vidare mycket, gissar att vi sätter fart när det är ca 4 veckor kvar.
Vi ska inte ha någon stor tillställning och kanske bara runt 40 gäster. Har börjat smått fundera på vilka vi ska bjuda men det är bara lite preliminärt.

Upp till toppen
Annons: