Annons:
Etikettblommor
Läst 2502 ggr
wingren
2018-07-07 00:35

Torkad brudbukett, vad göra?

Mina föräldrar hade deras brudbukett i ett vitrinskåp i matsalen men i och med pågående renovering åker skåpet bort. Vet någon här ett fint sätt att visa upp/spara buketten ? I vitrinskåpet tycker jag att den försvann bland allt annat och eftersom den är 25 år gammal ser den inte så… fin ut. Finns det något sätt att "friska upp" den? Hur har ni gjort med era buketter eller hur ska ni göra? Det hade varit så kul att kunna få göra något fint med den som kan passa efter renoveringen. Jag ska absolut inte förstöra eller riskera att förstöra den så vill höra beprövade metoder. Och som sagt är det en gammaldags bukett som mer eller mindre endast legat i ett skåp i 25 år. Jättetacksam för svar ☆

Annons:
Sindri
2018-07-12 15:05
#1

Jag knöt in min brudbukett i cellofan så fort den hade torkat. Skyddar från damm och att komma åt av misstag. Den hänger ovanför vår säng och jag har faktiskt inte kollat på länge hur den mår.

mollyt
2018-07-23 14:10
#2

Jag har min i vitrinskåp också. Har sett andra som har sin i en fin vas i bokhyllan. Men då vi har katter så ville jag att buketten skulle få vara ifred.

[Devya]
2018-08-13 09:40
#3

Jag slängde min. :) Jag är nog inte alls särskilt sentimental och minnena finns kvar i huvudet och sen finns det även bilder och video. Jag gillar inte riktigt att spara saker. Jag ha sett många som sparar sina brudbuketter men de blir ju så dammiga så hur undviker man sådant?

Sindri
2018-08-13 15:33
#4

#3 av: Devya
Som jag skrev i #1, knyter in den i cellofan, det går att damma med dammvippa.

[Devya]
2018-08-13 17:26
#5

#4 Nja, det går inte riktigt att få bort allt damm bara genom en dammvippa, har jag då märkt som städare. :) Jag har träffat på många hem med torkade blommor och det har alltid varit en mardröm för mig som städare. 🙈

Sindri
2018-08-14 00:23
#6

Ja, min cellofanpåse får jag i alla fall bort dammet på med dammvippa.

En lös bukett är ju en sak, men nu är den ju inkapslad.

Annons:
Sarafiaklara
2018-08-14 00:53
#7

Det kan vara fint att förvara buketten under en glaskupa, visar upp den på ett fint vis och håller dammet. Finns ju många olika typer av glaskupor att få tag på nu när det är trendigt.

Gaara
2018-08-14 10:43
#8

Har inte gift mig än men skulle jag ha en av riktiga blommor så skulle jag ta fina foton på den och sedan slänga själva buketten när den vissnat. Torkade blommor ser sällan så fina ut som de en gång gjort. Men min tanke är att göra en bukett själv av pappersblommor jag ska göra. Den kommer ju inte vissna direkt. :) Men ska nog köpa en glaskupa att ställa den i så den inte blir så dammig. :)

Sindri
2018-08-14 10:58
#9

Nej, det är inte för att buketten är fin som vi sparat den. Det är mer ett symboliskt värde, och den hänger ovanför sängen.

Upp till toppen
Annons: