Annons:
Etikettbröllopet
Läst 1178 ggr
TantBerglund
2018-08-27 07:10

Sommar bröllop eller ett höst bröllop?

Vad skulle ni välja? Ett sommar bröllop eller ett höst bröllop? Har ingen favorit tid på året precis.. Tycker att allt har sin charm.. Men har alltid tänkt på ett sommar bröllop när jag har tänkt på hur mitt bröllop ska vara. Men lyssnade på bröllops poden nu ihelgen och dem prata om höst bröllop.. Vilket slog mej skulle kunna vara hur fint som hälst. 😃 bara se va sambon skulle tycka om det😋

Annons:
Maria
2018-08-27 07:16
#1

Vi gifte oss 29 oktober 1983😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2018-08-27 08:22
#2

Hade inte jag och maken slagit till den 23 maj så hade jag gärna haft ett höstbröllop.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gaara
2018-08-31 10:27
#3

Blir sommarbröllop för mig trots att hösten är min favoritårstid. Vill ha det i trädgården och vill att vi och alla gäster ska kunna ha finkläder utan att frysa ihjäl. XD Jag är väldigt kylslagen av mig. Har även lätt för att bli överhettad så är glad att vi inte gifte oss denna sommar. Haha! :)

Åsa S
2018-09-19 11:55
#4

Gifte mig 14 juni det var en fin dag med runt 20 grader. Bra att det var fint väder vi hade festen i hembygdsgården och många av bröllopsgästerna var barn så de kunde springa ute på gräsmattan och leka

mollyt
2018-09-24 08:02
#5

Vi gifte oss på sommaren (juni) och det var mysigt att kunna vara ute (vi hade vigsel samt fest utomhus i stora tält) även fast vi hade massvis med filtar och sådana gasolvärmare. På hösten vill man nog vara inne på eftermiddagen/kvällen MEN då kan man göra så mycket fint med tända ljus och sånt.

The_snow_falls
2018-09-25 08:45
#6

Vi gifte oss i lördags (22/9) och det var stormvarning här på västkusten, som tur var hade den sin höjdpunkt kvällen innan och vi hade strålande sol, ca 15 grader och visserligen en del vind men vi kunde stå i lä då vi fotades utanför kyrkan efter vigseln :D Vill man ha en utomhusvigsel så rekommenderar jag nog dock sommar.

Annons:
[Devya]
2018-09-26 09:34
#7

Jag älskar hösten men den är lite mera oberäknelig och för gästernas skull valde vi att ha ett sommarbröllop. Det är lite lättare med klädvalet då. :)

Surpan
2018-09-28 11:49
#8

Vi har pratat om att gifta oss utanför "bröllopssäsongen". Vi vill att alla ska kunna komma på bröllopet utan att behöva ha ångest över att planera runt det och såna saker. Jag skulle älska att gifta mig på hösten. Och det är klart att gäster kan vara utomhus på hösten? Hösten är en rätt lång period här i Sverige, bara förra veckan hade vi 22 grader här i Stockholm i alla fall. September hade jag tyckt skulle vara en fin månad att gifta mig i.

Men nu är en plan att ha vårbröllop 2020, kanske Maj skulle vara en bra månad? strax innan midsommar brukar det vara fint väder.

/Surpan

Surpan
2018-09-28 11:52
#9

Jag har förresten alltid haft en bild i huvudet av en lång vit bröllopsklänning med en bolero/sjal i (fusk)päls över. 😍

/Surpan

Upp till toppen
Annons: