Annons:
Etikettallmän-planering-checklista
Läst 1027 ggr
eli1991
9/9/18, 11:01 AM

Era bästa tips

Vi ska gifta oss om ca 9 månader. Har bokat präst, lokal och fotograf samt bestämt ringar. Har själv aldrig varit på bröllop i vuxen ålder och vill ha tips, trix och allt möjligt som rör bröllop ☺️ Något ni önskar att ni gjorde eller något som var helt onödigt?

Annons:
Gaara
9/9/18, 7:45 PM
#1

Jag har inte gift mig än men känner lite så här. Ha med allt ni verkligen vill ha men ta inte på er mer än ni orkar fixa. Ni ska ha en rolig dag där ni inte stressar ihjäl er för att få det perfekt. Behöver ni hjälp med saker, be om hjälp från nära och kära. :)

Åsa S
9/18/18, 9:29 PM
#2

Gör sånt ni själv tycker känns bra läs inte såna där råd med hur ett bröllop ska gå till det är eran dag och det finns inte bara ett sätt att gifta sig, vi hade INTE nån möhippa, toastmaster, tärnor, långa tal mm. som man får intrycket av alla de här bröllopsexperterna att man måste ha. +Det var valfri klädsel. För oss var det en perfekt dag.

Gaara
9/24/18, 9:47 AM
#3

#2 Vi kommer också ha fri klädsel när vi gifter oss, mycket för att jag själv inte gillar att behöva ta på mig kläder jag inte trivs i samt att behöva KÖPA kläder jag inte trivs i för att passa in i mallen. Så det blir fri klädsel så alla kan få känna sig bekväma oavsett vad de har på sig. :) Håller också med om att man ska ha det man vill ha och skita i det man inte vill ha. 

Likadant gällande vilka man bjuder. Skit i vad folk säger. Bjud bara de man vill ha med.

The_snow_falls
9/25/18, 8:43 AM
#4

Vi hade fri klädsel och det blev superbra. De som ville ha kavaj eller långklänning hade det, de som kände att de var mer bekväma i mer vanliga kläder hade det. Det viktigaste för oss var att alla vi bryr oss om var där :)

Upp till toppen
Annons: