Blommor

Torkad brudbukett, vad göra?

2018-07-07 00:35 #0 av: wingren

Mina föräldrar hade deras brudbukett i ett vitrinskåp i matsalen men i och med pågående renovering åker skåpet bort. Vet någon här ett fint sätt att visa upp/spara buketten ? I vitrinskåpet tycker jag att den försvann bland allt annat och eftersom den är 25 år gammal ser den inte så... fin ut. Finns det något sätt att "friska upp" den? Hur har ni gjort med era buketter eller hur ska ni göra? Det hade varit så kul att kunna få göra något fint med den som kan passa efter renoveringen. Jag ska absolut inte förstöra eller riskera att förstöra den så vill höra beprövade metoder. Och som sagt är det en gammaldags bukett som mer eller mindre endast legat i ett skåp i 25 år. Jättetacksam för svar ☆

Anmäl
2018-07-12 15:05 #1 av: Sindri

Jag knöt in min brudbukett i cellofan så fort den hade torkat. Skyddar från damm och att komma åt av misstag. Den hänger ovanför vår säng och jag har faktiskt inte kollat på länge hur den mår.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.